طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمال

دکوراسیون خانه به سبک مینیمال می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد اگر به سادگی علاقمند هستید. مینیمال در لغت به معنی حداقل است. شخصی که دکوراسیون خانه و اتاق‌خواب خود را مینیمال در نظر می‌گیرد علاقمند است فضا را با حداقل وسایل و رنگ‌‌ها طراحی کند. این سبک امروزه سبکی مدرن به حساب می‌آید و طرفداران خاص خود را دارد. در تک تک فضاهای خانه مانند پذیرایی، آشپزخانه، اتاق‌خواب، سرویس‌های بهداشتی و … می‌توان این سبک را پیاده کرد. در ادامه به ویژگی‌های اصلی این سبک می‌پردازیم تا با آن آشنا شوید.

Minimal home decoration Termeh Carpet 2 1024x576 - طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمالدر دکوراسیون خانه به سبک مینیمال، سادگی حرف اول را می‌زند

در این نوع دکوراسیون سادگی بسیار زیادی به چشم می‌آید. در حقیقت این خلوت بودن فضا نوعی حس آرامش در شما به وجود می‌آورد. خانه‌های این سبک در کمال سادگی، بسیار کارآمد هستند و از تمامی فضای آن‌ها به بهترین نحو استفاده شده است. وسایل و لوازم محدودی به کار گرفته شده است و به هیچ‌وجه شلوغی و اشباع بودن فضا از وسایل مختلف را نمی‌بینید. وسایل تزئینی و تجملاتی جایگاهی ندارند و نهایت از یکی دو گلدان یا تابلو برای تزئین محیط استفاده می‌شود. انتخاب فرش و کف‌پوش نیز باید مینیمال باشد و طراحی ساده‌ای داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم از کف‌پوش‌های ترمه دیدن کنید. این کف‌پوش‌های تک رنگ علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارند، می‌توانند بهترین انتخاب برای خانه‌های مینیمال باشند.

Minimal home decoration Termeh Carpet 3 1024x576 - طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمالدر این سبک از رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود

در دکوراسیون خانه به سبک مینیمال، رنگارنگی به چشم نمی‌آید. عموما پالت‌های رنگی خنثی متناسب با دیگر لوازم یا رنگ‌های روشن و سفید دیده می‌شود. این کار باعث می‌شود فضا خلوت‌تر و بازتر به نظر برسد که با هدف مینیمالیست هم‌ راستا است. پس اگر مایل به داشتن خانه‌ای مینیمال هستید، رنگ‌های جیغ را فراموش کنید و رنگ دیوارها و لوازم خانه را از دو سه رنگ خنثی و هماهنگ انتخاب کنید.

Minimal home decoration Termeh Carpet 4 1024x576 - طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمالمبلمان باید ساده و کارآمد باشد

در طراحی خانه‌های این سبک می‌توان از مبلمان نیز استفاده نکرد. در حقیقت مهم این است که شخص به وسیله‌ای نیاز و دلیل خوبی برای خرید آن داشته باشد. اما به طور کلی مدل، رنگ و کاربردی بودن مبل باید متناسب با سبک مینیمال باشد و فضای محدودی را اشغال کند. مبلمان کلاسیک و سلطنتی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در این سبک جایگاهی ندارند.

Minimal home decoration Termeh Carpet 5 1024x576 - طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمالخانه‌های سبک مینیمال، فضای ذخیره‌سازی پنهان زیادی دارند

همانطور که گفتیم، مینیمالیست از شلوغی فراری است. در این سبک فضاهای پنهان زیادی برای لوازم مختلف وجود دارد. این فضاها باید قابلیت پنهان کردن لوازم شخصی، لباس‌ها، کفش‌ها و … را داشته باشند تا محیط را خلوت نگه دارند. البته لازم به ذکر است، فردی که واقعا علاقمند به این سبک باشد آن را در تمام ابعاد زندگی‌اش پیاده می‌کند. در نتیجه یک فرد مینیمالیست لوازم شخصی محدودی دارد و کمیت برایش مهم نیست.

Minimal home decoration Termeh Carpet 6 1024x576 - طراحی دکوراسیون خانه به سبک مینیمالنور طبیعی در دکوراسیون خانه به سبک مینیمال جایگاه ویژه‌ای دارد

خانه‌های این سبک عموما دوست محیط زیست هستند. در طراحی آن‌ها از پنجره‌های ساده اما بزرگ استفاده می‌شود تا نور طبیعی به راحتی وارد شود و نیاز چندانی به نورهای مصنوعی در روز نباشد. بسیاری از این خانه‌ها از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنند تا بدون آسیب زدن به محیط زیست، از نور طبیعی برای تولید برق و گرم کردن خانه استفاده کنند.

مینیمالیست یک سبک زندگی‌ است و ریشه در طرز تفکر افراد دارد. در این سبک مادیات و تجملات معنایی ندارند. توصیه می‌شود با این شیوه‌ی زندگی آشنا و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام اگه سوالی دارید با زدن روی شروع گفتگو و اتصال به واتساپ میتونید به راحتی از ما بپرسید