رنگ سال ۲۰۲۱ و علت انتخاب آن

رنگ سال ۲۰۲۱ و علت انتخاب آن

رنگ سال ۲۰۲۱ کمی متفاوت از دیگر سال‌هاست. هر ساله کمپانی بزرگ پنتون با توجه به شرایط زندگی مردم و وقایع موجود یک رنگ خاص را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند. انتخاب این رنگ در صنایع مختلف مانند مد، فشن، طراحی گرافیک، مبلمان و … تاثیر بسیار زیادی دارد. اما با نزدیک شدن به اتمام سال پر فراز و نشیب ۲۰۲۰ این کمپانی دو رنگ را برای رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است. رنگ زرد لیمویی و خاکستری روشن، دو رنگ انتخابی هستند. انتخاب این دو رنگ علت خاصی دارند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

Color of the year 2021 Termeh Carpet 2 - رنگ سال ۲۰۲۱ و علت انتخاب آنروند انتخاب رنگ سال توسط کمپانی پنتون

انتخاب رنگ سال نیازمند پروسه‌ای دقیق و بررسی بازار روز جهانی است. متخصصین رنگ شناسی پنتون، هر ساله با نزدیک شدن به سال جدید حوادث و اتفاقات دنیا را بررسی می‌کنند تا با انتخاب رنگی مفهومی تاثیر چشمگیری بر جهان بگذارند.

امسال به علت محدودیت‌های کرونا نتوانستند مانند سال‌های قبل به کشورهای مختلف سفر کنند و تحقیقات لازم را به عمل آورند. این تحقیقات به صورت آنلاین انجام شد. در آخر طی گفتگوهای انجام شده با کارشناسان محلی رنگی انتخاب شد که بازتاب شرایط موجود بر دنیا باشد.

Color of the year 2021 Termeh Carpet 3 - رنگ سال ۲۰۲۱ و علت انتخاب آنمعنای رنگ‌های انتخاب شده

رنگ زرد لیمویی با کد رنگ PANTONE 13-0647 و رنگ خاکستری روشن با کد رنگ PANTONE 17-5104 رنگ سال ۲۰۲۱ هستند. زرد رنگی گرم و سرشار از انرژی خورشیدی است. این رنگ القا کننده‌ی امید، سرزندگی و نشاط است. رنگ خاکستری نیز نماد مقاومت، ثبات و خونسردی‌ست. قرار گرفتن این دو رنگ در کنار یکدیگر جلوه‌ی زیبایی را پدید می‌آورد.

Color of the year 2021 Termeh Carpet 4 - رنگ سال ۲۰۲۱ و علت انتخاب آنعلت انتخاب رنگ سال ۲۰۲۱

در سالی که گذشت همگی در بلاتکلیفی، درگیر بیماری کرونا بودیم. بسیاری از ما تا به امروز با این ویروس جنگیدیم و زنده ماندیم و بسیاری افراد جان خود یا عزیزشان را از دست دادند. از نظر کمپانی پنتون کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ پیامی از امید و قدرت را منتقل می‌کند. ترکیب این دو رنگ پیام‌آور خوشبختی‌ست.

این دو رنگ به ما یادآوری می‌کنند که تاریکی و سردی که در این روزهای خاکستری رنگ پنهان شده است، به زودی با روشنی و گرمای رنگ زرد از بین می رود. در حقیقت امید است که ما را زنده نگه می‌دارد، حتی در جان‌فرسا‌ترین شرایط. امید است که ما را به تلاش وا می‌دارد، حتی اگر کل دنیا درگیر ویروسی کشنده باشد. این احساس مانند اکسیژن به ما حیات می‌بخشد. قدرت درونی ما را افزایش می‌دهد تا پر انرژی و جسورانه برای زندگی تلاش کنیم.

انتخاب دو رنگ مستقل و بدون وابستگی به هم، به ما یادآوری می‌کند که همگی چقدر بهم نیاز داریم تا بتوانیم همدیگر را کامل کنیم. سال پیش رو نیز پر از ناشناخته‌ها‌ست. امید آن است که همگی با کمک یکدیگر بتوانیم بر سختی‌ها پیروز شویم و با تمام شدن کرونا، مشکلات اقتصادی و … سالی درخشان در پیش رو داشته باشیم.

همانطور که گفتیم رنگ سال بر روی صنایع گوناگون تاثیر می‌گذارد. اگر شما نیز دوست دارید لوازم و محیط پیرامون خود را متناسب با رنگ‌ سال تغییر دهید، پیشنهاد می‌کنیم از دیوارپوش‌های ترمه دیدن فرمایید. این دیوارپوش‌های با کیفیت، در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع می‌توانند بهترین تغییر را در محیط خانه و اتاق‌خواب شما ایجاد کنند. با کمی جستجو ترکیب رنگی دلخواه متناسب با رنگ‌های زرد و خاکستری را می‌توانید پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام اگه سوالی دارید با زدن روی شروع گفتگو و اتصال به واتساپ میتونید به راحتی از ما بپرسید