سه نکته‌ی اساسی در داشتن کتابخانه‌ی شخصی

سه نکته‌ی اساسی در داشتن کتابخانه‌ی شخصی

اگر اهل مطالعه باشید داشتن کتابخانه‌ی شخصی از خواسته‌های اساسی شماست. محلی که بتوانید تمامی کتاب‌های خود را گرد هم آورید. شاید هر کسی به این نکته توجه نکند اما فضا و محل مطالعه می‌تواند تاثیر زیادی بر حال شما بگذارد. مهیا کردن قفسه‌هایی زیبا طبق سلیقه‌ی خود و فراهم کردن گوشه‌ای دنج برای مطالعه خواسته‌ی قلبی یک فرد اهل کتاب را برآورده می‌کند. با رعایت نکاتی ساده در این زمینه می‌توانید به بهترین شکل کتابخانه‌ی شخصی خود را آماده کنید.

Personal library Termeh Carpet 2 - سه نکته‌ی اساسی در داشتن کتابخانه‌ی شخصیانتخاب بهترین محل برای کتابخانه‌ی شخصی

اولین قدم برای داشتن کتابخانه‌ی شخصی، تعیین محل مناسب برای نصب یا قرار دادن قفسه‌های کتاب است. این کار به بزرگی فضای اتاق شما بستگی دارد. برای مثال اگر محدودیت فضا نداشته باشید، می‌توانید یک دیوار از اتاق را طبق سلیقه‌ی خود به کتابخانه اختصاص دهید. اما اگر با مشکل کمبود جا مواجه هستید، به هیچ‌وجه نگران نباشید.

  • شما می‌توانید روی دیوارهای جداکننده‌ی فضاهای خانه، قفسه‌های کتاب خود را نصب کنید. این دیوارها عموما بدون استفاده هستند. با نصب قفسه‌بندی‌های دلخواه می‌توانید حداکثر استفاده را از آن‌ها ببرید و کتابخانه‌ای جذاب آماده کنید.
  • در بین برخی دیوارها، فرورفتگی‌ها و برجستگی‌هایی وجود دارد. بهترین کار تبدیل این قسمت‌ها به کتابخانه‌ای شخصی‌ست.
  • اگر در خانه راه‌پله دارید می‌توانید از فضای زیر آن برای تعبیه قفسه‌های کتابخانه استفاده کنید.

Personal library Termeh Carpet 3 - سه نکته‌ی اساسی در داشتن کتابخانه‌ی شخصینورپردازی مناسب برای کتابخانه‌ی شخصی

فضایی که کتابخانه‌ی شما در آن قرار دارد باید از نورپردازی صحیحی برخوردار باشد. وجود نور مناسب چشم را خسته نمی‌کند و همچنین باعث خواب‌آلودگی و بی‌حوصلگی نیز نمی‌شود. بهتر است تا حد امکان فضای کتابخانه از نور طبیعی در روز برخوردار باشد. نور مصنوعی نیز باید در حد استاندارد باشد. چراغ مطالعه‌ای روی میز قرار بگیرد و تعدادی چراغ با  نور مناسب در اطراف کتابخانه.

Personal library Termeh Carpet 4 - سه نکته‌ی اساسی در داشتن کتابخانه‌ی شخصیداشتن فضایی راحت و آرامش‌بخش

کتاب خواندن زمانی لذت بخش خواهد بود که در محلی آرامش‌بخش انجام شود. برای مطالعه‌ی خود فضایی را به‌وجودآورید که پس از مشغله‌های روز بتوانید ساعاتی را در آن سپری کنید و غرق لذت شوید. برای مثال سعی کنید قفسه‌های کتاب را مرتب نگه‌دارید. استفاده از گل و گیاه را نیز فراموش نکنید. گیاهان مختلف به فضا روح می‌بخشند و به حال بهتر شما کمک می‌کنند. استفاده از رنگ‌های مناسب نیز تاثیر مثبت زیادی بر کتابخانه‌ی شخصی دارد. رنگ قفسه‌های کتاب، کف و دیوارهای اتاق همگی بر دنج بودن فضا تاثیر می‌گذارند. همچنین از یک مبل یا صندلی برای مطالعه استفاده کنید. این کار علاوه بر تاثیر زیبایی که بر محیط می‌گذارد، باعث می‌شود در نهایت راحتی، تا ساعت‌ها به مطالعه بپردازید و خسته نشوید.

به طور کلی داشتن یک کتابخانه مسئله‌ای کاملا شخصی‌ست و باید طبق سلیقه و راحتی خود پیش بروید. اما رعایت هرچه بهتر این موارد نیز اشتیاق شما را برای مطالعه‌ بیشتر خواهد کرد.

عمومی


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/moquttet/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4482

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/moquttet/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4482

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/moquttet/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4482

سه نکته‌ی اساسی در داشتن کتابخانه‌ی شخصیقفسه‌های کتابکتابخانهکتابخانه‌ی شخصیمطالعه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام اگه سوالی دارید با زدن روی شروع گفتگو و اتصال به واتساپ میتونید به راحتی از ما بپرسید