معجزه‌ی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

معجزه‌ی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

استفاده از اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی جز اصلی و از الزامات فضای مورد نظر نمی‌باشند، اما استفاده از این دسته وسایل سبب روح بخشی به فضای ما می‌شود. اکسسوری‌ها یکی از ساده‌ترین، خلاقانه‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین روش‌های برای تغییر درکوراسیون داخلی می‌باشد توجه به آن جذابیت‌ خانه‌ی شما را دو چندان می‌کند. اکسسوری واژه‌ای انگلیسی، به معنای وسایل جانبی می‌باشد که یکی از عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی منازل می‌باشد. فراموش نکنید برای انتخاب اکسسوری‌ها در ابتدای کار باید به فضای داخلی خانه توجه کنید.

اگر بخواهیم با دقتی بیشتر به این امر نگاه کنیم متوجه‌ خواهیم شد که اکسسوری‌ها مکمل دکوراسیون منازل هستند و تاثیری که این عناصر به ظاهر کوچک در فضا دارند غیر قابل انکار می‌باشند به طوری که طراحان معماری نمی‌توانند از این مسئله چشم‌پوشی کنند. استفاده از اکسسوری‌ها  کیفیت و سطح چیدمان دیگر وسایل خانه ارتقا می‌دهند  و به بیانی دیگر اکسسوری‌ها به فضای مورد نظر روح و جان می‌بخشند. همانطور که گفته شد استفاده از اکسسوری‌ها جز الزامات یک فضا نمی‌باشد اما ماهیت وجود آن‌ها مهم‌ است چرا که این کار در فضا سازی از اهمیت زیادی برخوردار است و فراموش نکنید که استفاده از اکسسوری‌ها محدود به فضا و مکان خاصی نمی‌باشد و در هر موقعیت و فضایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

2 accessory 1024x576 - معجزه‌ی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

اکسسوری‌هارا با توجه به دکوراسیون داخلی فضا انتخاب کنید

کاری که اکسسوری‌ها انجام می‌دهند این است که بین وسایل و دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر تعادل ایجاد می‌کنند و به پیوستگی و وحدت فضا نیز کمک می‌کنند. بکارگیری آنها می‌تواند بیانگر شخصیت و روحیه افراد باشد. همچنین با استفاده از  اکسسوری‌ها می‌توان تعادل و تناسب رنگ را در فضا برقرار کرد. رعایت این اصول آنقدر مهم است که اگر این اصل را رعایت نکنید و اکسسوری‌هایی با تم نامناسب با دکوراسیون انتخاب کنید سبب می‌شوید زیبایی و جلوه‌ی فضاییتان از بین برود.

 در ادامه به برخی از اکسسوری‌هایی که به آنها کمتر توجه می‌شود می‌پردازیم:

3 accessory 1024x576 - معجزه‌ی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

کتاب‌ها و مجلات

در حالت کلی کتاب‌ها و مجالات جز اکسسوری‌ها نیستند، اما استفاده از آن‌ها در حجم زیاد می‌توانند به عنوان عناصر دکوراتیو مورد استفاده قرار بگیرند. کتاب‌ها و مجلاتی که در قفسه‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند زیبایی را به فضای شما انتقال دهند.

4 accessory 1024x576 - معجزه‌ی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

آینه‌ها جز جدا نشدنی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

آینه‌ یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین اکسسوری‌هاست که از گذشته تا به امروز،  نقش و تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی فضاها داشته است. وجود آینه‌ها در برخی از مناطق خانه مانند اتاق خواب و یا اتاق آرایش ضروری است و جز اکسسوری نمی‌باشد اما به عنوان مثال آینه‌ کاری در ورودی خانه‌ها  و اتاق نشیمن نقش تزئینی دارد. به طور کلی در تزئینات مدرن آینه‌ها بیشتر بدون قاب استفاده می‌شوند اما اگر دقت کرده باشید در طرح‌های سنتی اغلب از یک قاب چوبی یا فلزی برای آینه‌ها استفاده می‌کنند.

5 accessory 1024x576 - معجزه‌ی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

از گیاهان غافل نشوید

گیاهان در دکوراسیون منازل نقش مهمی‌ دارند. شما با کمک گیاهان و گلدان‌های زیبا می‌توانید حس و حال گیاهان و طبیعت را به خانه‌ی خود بیاورید. در طراحی داخلی خانه‌ می‌توانید گل‌ها و گیاهان را با توجه به شرایطی که نیاز دارند در سراسر خانه پخش کنید. فراموش نکنید گیاهان علاوه بر زیبایی که با خود به ارمغان می‌آورند، باعث تهویه هوا می‌شوند و هوای خانه‌ را تمیزتر می‌کنند. برای اینکه این اکسسوری زیبا را به فضای مورد نظرتان اضافه کنید حتما از میزان نور خانه‌ی خود و شرایط آن‌ها آگاهی پیدا کنید.

6 accessory 1024x576 - معجزه‌ی اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی

کوسن‌ها و لوازم پارچه‌ای

به طور کلی لوازم پارچه‌ای نقش مهمی‌ در دکوراسیون داخلی خانه‌ها دارند. از انواع مدل پرده‌ها گرفته تا کوسن‌ها، شال‌های روی مبل‌ها و … که استفاده‌ی هر کدام در مکان مناسب زیبایی به فضا می‌بخشند. در استفاده‌ی این دسته از اکسسوری‌ها باید به رنگ‌ آن‌ها دقت کرد چرا که می‌توانند علاوه بر دکوراتیو بودن رنگ و بافت را نیز وارد فضا کنند.

در نهایت فراموش نکنید که تعداد، همجواری و تناسب در این محصولات بسیار مهم است. استفاده‌ی بیش از اندازه وسایل در یک بخش و استفاده نکردن از آن‌ها در بخش دیگر باعث زشت شدن فضا می‌شود و ارزش استفاده از اکسسوری را زیر سوال می‌برد، پس تناسب این المان‌ها در فضا اهمیت دارد و سعی کنید اصول گفته شده را رعایت کنید. برای تکمیل کردن دکوراسیون داخلی منزلتان بوسیله‌ی اکسسوری‌ها عجله نکنید و با کمی صبر دکوراسیون منزل خود را به بهترین شکل تزیین کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام اگه سوالی دارید با زدن روی شروع گفتگو و اتصال به واتساپ میتونید به راحتی از ما بپرسید