چرا باید از پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل استفاده کنیم؟

چرا باید از پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل استفاده کنیم؟

از آنجا که پلی پروپلین ماده‌ای چند کاربردی است و تولید آن سریع تر از دیگر الیاف پلیمری است استفاده از پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل ویژگی‌هایی در بردارد که سبب ایجاد نتایج فوق‌العاده‌ای می‌شود. ترکیب پلی پروپیلن در لایه‌های ژیوتکستایل سبب استحکام و یکپارچگی دو نخ بافته شده در کنار یک‌دیگر می‌شود. مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی پلی پروپیلن ویژگی‌هایی همچون افزایش مقاوت کششی، استحکام در برابر سوراخ شدن، تثبیت حرارت و مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش دارند که استفاده پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل سبب مقاومت این محصول در برابر عوامل محیطی شده که در ادامه سبب محبوبیت این محصول شده است.این محصول که به ژیوتکستایل pp نیز معروف است از پارچه‌های ۱۰۰ درصد پلی پروپیلن تهیه می‌شوند و در دسته‌ی ژیوتکستایل بافته شده قرار دارد.

ژیوتکستایل pp علاوه بر ویژگی‌هایی همچون کنترل فرسایش خاک، محافظت دریایی، تثبیت و تصویه، در برابر کپک، قارچ و مواد شیمیایی نیز مقاوم است و این ماده نیاز به دفن خاک ندارد که کمک قابل توجهی به محیط ‌زیست می‌کند.مواردی همچون قوی و بادوام بودن، مقاوم بودن در برابر حرارت، داشتن عملکردی پایدار، مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی و مقاوم در برابر میکرو ارگانیسم‌ها و حشرات که نقاط قوت این ماده هستند که سبب کارایی بالای ژیوتکستایل pp می‌شوند.

در ادامه به برخی از کاربردهای این ماده می‌پردازیم که گفتن آنها خالی از لطف نمی‌باشد:

2 1024x576 - چرا باید از پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل استفاده کنیم؟

از خطوط لوله محافظت کنید

با استفاده از ژئوتکستایل می‌توان از خطوط لوله که مربوط به انتقال گاز، آب و نفت است محافظت کرد. این خطوط در مجاورت مصالح خاکی و سنگی قرار می‌گیرند و برخورد آن‌ها با مصالح تیزگوشه منجر به آسیب دیدن لوله‌ها شود. این آسیب‌ها می‌توانند تلفات مالی و جانی در برداشته باشند و سبب آلودگی محیط زیست شوند. محافظت از لوله‌ها به این وسیله به گونه‌ای است که اگر از لایه‌های ژئوتکستایل بر روی بدنه‌ی لوله ها استفاده شود می‌توان مانع این برخوردها شد و این تلفات را تا حد زیادی کاهش داد. توجه داشته باشید طبق حساسیتی که پروژه‌های عمرانی دارند و درصد مصالح تیزگوشه باید از ضخامت‌ها و وزن‌های مختلف این محصول استفاده کرد.

3 1024x576 - چرا باید از پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل استفاده کنیم؟

اهمیت پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل و تاثیر آن در پروژه‌های دریایی

این محصول در پروژه‌های دریایی و مهندسی ساحل به دلیل ویژگی‌هایی که دارد از محوبیت خاصی برخوردار است و به صورت گسترده از لایه‌های ژئوتکستایل استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این لایه‌ها فیلتراسیون مناسب انجام می‌دهند از شسته شدن زیر ریپ‌ها و ناپایداری آن‌ها جلوگیری می‌کنند و همچنین برای استفاده در زیر ریپ رپ‌ها گزینه‌ای مناسب هستند. در تولید ژئوبگ‌ها نیز از این محصولات استفاده می‌شود. ژئوبگ‌ها کیسه‌های دوخته شده از ژئوتکستایل هستند که از ماسه‌های ساحلی پر شده و برای ساخت انواع سازه‌های حفاظتی ساحل مانند موج شکن‌ها استفاده می‌شوند.

4 1024x576 - چرا باید از پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل استفاده کنیم؟

به کارگیری عملکردهای مختلف ژئوتکستایل‌ها

 یکی دیگر از کاربردهای مهم ژئوتکستایل، استفاده‌ی آن در ساخت محل‌های انباشت و دفن زباله‌ها می‌باشد. استفاده پلی پروپیلن در لایه‌های ژئوتکستایل باعث بهبود عملکرد این محصول برای جداسازی، فیلتر، زهکش و تقویت‌کننده استفاده می‌شود. به عنوان مثال در مناطقی که دارای مصالح با دانه‌ بندی متفاوت هستند از ویژگی جداسازی آن که باعث ارتقای عملکرد و حفظ پیوستگی شان می‌شود، می‌توان بهره برد. همچنین زمانی که به عنوان فیلتر به کار می‌رود سبب می‌شود تا گاز و مایعات موجود در زباله‌ها عبور کنند در حالی که خاک و دیگر ذرات را در خود نگه‌ می‌دارد. این فرایند باعث بهبودی عملکرد این سیستم می‌شود.

برای تولید و استفاده از لایه‌های مرغوب ژئوتکستایل باید دقت داشته باشید که این محصول از مواد اولیه مرغوب تهیه شود. پلی پروپیلن یکی از موادی است که در ژئوتکستایل بکار می‌رود. در نتیجه سعی کنید از جاهای معتبر مانند ترمه کارپت تهیه کنید.

الیاف


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/moquttet/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4482

الیاف پلیمریپلی پروپلینلایه‌های ژيوتکستایل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام اگه سوالی دارید با زدن روی شروع گفتگو و اتصال به واتساپ میتونید به راحتی از ما بپرسید