بهترین روش شستن پرده‌‌ها در خانه

بهترین روش شستن پرده‌‌ها در خانه

شستن پرده‌‌ها در خانه می‌تواند کاری آسان باشد اگر نکات ریزی را رعایت کنیم. با نزدیک شدن به عید نوروز اکثر افراد در فکر خانه‌تکانی هستند. شستشوی پرده‌ها نیز در الویت قرار می‌گیرد چراکه تمیز بودن آن در زیبایی خانه نقش زیادی ایفا می‌کند و باعث عبور نور خورشید به درون خانه می‌شود. اما اگر طرز صحیح شستشوی پرده‌ها را ندانیم ممکن است به بافت پارچه آسیب برسد یا چرک مرده و کدر شود. کار سختی نیست و با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، می‌توانید نتیجه‌ای رضایت‌بخش بگیرید و از پاکیزگی پرده‌های خانه لذت ببرید.

Washing curtains at home Termeh Carpet 2 1024x576 - بهترین روش شستن پرده‌‌ها در خانهبرای خارج کردن پرده‌ها از چوب پرده دقت کنید

اولین قدم برای شستن پرده‌ها، خارج کردن آن‌هاست. این کار شاید آسان به نظر برسد اما یک بی دقتی ساده ممکن است باعث آسیب پارچه شود. به آرامی پرده‌ها را از چوب پرده جدا کنید و مراقب باشید پرده نخ‌کش یا دچار پارگی نشود. توصیه می‌شود قبل از خارج کردن پرده‌ها، محل قرارگیری گیره‌ها را بر روی نوار پرده علامت بزنید. این کار کمک می‌کند هنگام نصب گیره‌ها در محل‌های قبلی وصل شوند و پرده‌ها به آراستگی آویزان شوند.

Washing curtains at home Termeh Carpet 3 1024x576 - بهترین روش شستن پرده‌‌ها در خانهاز سالم بودن پارچه، میله و حلقه‌ها مطمئن شوید

حتما قبل از شروع برای شستن پرده‌‌ها در خانه، از سالم بودن پارچه‌ و آستر آن‌ها مطمئن شوید. ممکن است کلی زحمت بکشید و پس از پایان شستشو متوجه پوسیدگی‌ و رنگ پریدگی پرده‌ها شوید. در این صورت بهتر است پرده‌های جدید خریداری کنید. همچنین بهتر است قبل آویزان کردن پرده‌ها، میله و حلقه‌ها را بررسی کنید. در صورت مشاهده‌ی زنگ‌زدگی می‌توانید آن‌ها را در محلول آب و سرکه بجوشانید تا تمیز و براق شوند. تمیز کردن گرد و غبار نشسته بر روی آن‌ها نیز اهمیت دارد. در غیر این صورت ممکن است پرده‌های شسته شده را کثیف و چرک کنند.

Washing curtains at home Termeh Carpet 4 1024x576 - بهترین روش شستن پرده‌‌ها در خانهنحوه شستن پرده‌ها در خانه

توصیه می‌کنیم شستشوی پرده‌های آستردار را به خشکشویی بسپارید و فقط پرده‌های بدون آستر را در خانه بشویید. به منظور این کار پرده‌ها را در یک ظرف بزرگ حاوی آب ولرم یا سرد قرار دهید. آب گرم و داغ ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند. اجازه دهید پرده‌ها برای دقایقی در آب خیس بخورند تا گرد و غبار روی بافت آن‌ها جدا شود. آب گل آلود را خالی کنید و این بار همراه با آب، شوینده نیز اضافه کنید. مراقب باشید پاک‌کننده قوی نباشد تا بافت پارچه آسیب نبیند. دراین مرحله به آرامی و بدون چنگ‌زدن، پرده‌ها را بشویید. پس از شستشو چندین بار پارچه‌ها را آبکشی کنید تا مطمئن شوید مواد پاک کننده‌ای باقی نمانده است. در آخر می‌توانید به آب تمیز، مقدار کمی سرکه اضافه کنید. این کار به حفظ رنگ پارچه‌ها کمک می‌کند.

آب اضافی پرده‌ها را بگیرید

بعد از آخرین آبکشی، پرده‌ها را از ظرف خارج کنید و روی پارچه‌ای خشک و تمیز قرار دهید. با این کار آب اضافی از پرده گرفته می شود و می‌توانید آن را آویزان کنید. باید دقت کافی به خرج دهید که پرده چروک و جمع نباشد.

Washing curtains at home Termeh Carpet 5 1024x576 - بهترین روش شستن پرده‌‌ها در خانهدر آخرین مرحله از شستن پرده‌ها در خانه، آن‌ها را آویزان کنید

زمانی که آب اضافی پرده‌ها گرفته شد و فقط کمی نم داشت، آن‌ها را از چوب پرده آویزان کنید. این کار باعث می‌شود پرده‌ها چروک نشوند و به حالت اولیه برگردند.

اگر حساسیت زیادی بر روی پرده‌های خانه دارید، بهتر است کار را به کاردان بسپارید و با خیال راحت اجازه دهید خشکشویی‌ها، شستشوی پرده‌ها را انجام دهند.

عمومی


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/moquttet/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4482

پرده‌ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام اگه سوالی دارید با زدن روی شروع گفتگو و اتصال به واتساپ میتونید به راحتی از ما بپرسید